Selling is storytelling

The unique real estate experience

We begeleiden je stap voor stap bij de verkoop van jouw vastgoed

  • 01

    Vertel ons jouw vastgoedverhaal

    De beslissing nemen om je pand te verkopen is niet altijd gemakkelijk. Verkopen kan de juiste keuze zijn, maar is het niet altijd. Als professionals met kennis van de huidige marktsituatie helpen we je om de juiste keuze te maken en de ideale tijdslijn op te stellen.

  • 02

    Comparative Marketing Analysis

    Aan de hand van een vergelijkende marktanalyse of CMA, veel meer dan een schatting van het pand, bepalen we samen een realistische verkoopprijs. We rekenen ook het netto resultaat uit van de verkoop.

  • 03

    Klaarmaken voor verkoop

    We adviseren eventuele herstellingen of verbeteringen die kunnen bijdragen tot een succesvolle verkoop. Een goede presentatie van het huis of appartement aan potentiële kopers is immers cruciaal. Zelfs kleine ingrepen kunnen een groot verschil maken.

  • 04

    Verkoopsdossier

    Voor een vlotte verkoop is ook een goed dossier essentieel. Wij bouwen aan een volledig verkoopsdossier, zodat we kandidaat kopers goed en volledig kunnen informeren.

  • 05

    Personal Property Marketing

    We stellen een marketingplan op. Om het pand ook online voldoende zichtbaarheid te geven, maken we een persoonlijke video tour. Samen bepalen we een plan van aanpak en plannen we de commerciële en creatieve acties.

  • 06

    Bezoeken

    Een pand bezoeken met kandidaat kopers is voor ons niet zomaar de deur openen. CHVC staat voor een totaalbeleving, waarbij we met enthousiasme geïnteresseerden meenemen in een compleet vastgoedverhaal. The unique chvc real estate experience!

  • 07

    Administratie

    Na verkoop maken we de verkoopsovereenkomst op en staan in nauw contact met de notaris.

  • 08

    Onderhandelingen

    We analyseren elk bod, overleggen over de opties, onderhandelen over de prijs en bemiddelen tussen koper en verkoper over de voorwaarden van de verkoop. Dankzij onze jarenlange ervaring in onderhandelen komen we steeds tot een goede deal.

  • 09

    Akte

    We blijven beschikbaar voor al je vragen tijdens het opstellen van de akte en zorgen ervoor dat alles vlot verloopt.

  • 10

    De verkoop is afgerond

    Na de verkoop zijn er vaak nog zaken die geregeld moeten worden, zoals bijvoorbeeld de overdracht van de meters. Ook dan blijven we zowel koper als verkoper ondersteunen.

We are a marketing driven real estate agency

Vastgoed verkopen is zoveel meer dan een transactie en mag niet louter afhangen van toeval. Elk pand heeft een eigen verhaal. En het is dat verhaal dat we bij CHVC vertellen, met een doorgedreven persoonlijke aanpak, een grondige kennis van de markt en de nieuwste marketingtechnieken.

Een formule op maat van jouw verhaal

Ontdek ons Smart Seller Program en verkoop je pand zoals jij het wil. Besteed je graag alles uit of hou je liever de touwtjes in handen? Wil je zelf de bezoeken doen, maar laat je het onderhandelen aan ons over? Jij beslist wat je van ons als makelaar verwacht.

COMMERCIAL BOOST

Je bent sterk in administratie, maar op zoek naar een commercieel duwtje in de rug.

BASIC SELLER SUPPORT

Je wilt zelf je pand verkopen en kunt wel wat professionele hulp gebruiken.

ADMIN PEACE OF MIND

Wij verzorgen de administratie, jij het commerciële verhaal. Een perfect match.

Meer dan a traditioneel vastgoed kantoor

Wij streven ernaar om uitzonderlijke service te bieden aan onze klanten tijdens het hele proces.

Guided video tours

Elke woning heeft persoonlijke aandacht nodig. Wij willen het verhaal van uw huis goed vertellen om kopers effectief te bereiken en te motiveren.

Viewing experience

Vandaag is het belangrijk om potentiële kopers een unieke kijkervaring te geven. Zodat ze uw woning kunnen begrijpen en er verliefd op worden.

Communication agency

Wij geloven dat alle woningen moeten kunnen profiteren van digitale marketing- en communicatiestrategieën. 

Social Influence & targeted advertising

Succesverhalen

Gemeubeld appartement. 1000 Brussels

€ 1.300

Penthouse. 3 Slpk. 1000 Brussels

€742.000

Duplex. 3Slpk. Molenbeek St-jean

€460.000

De meest gestelde vragen

Heb je een vraag over onroerend goed? Dan vindt u het antwoord waarschijnlijk hier. Heeft u een vraag? Aarzel niet om contact met ons op te nemen, wij zullen u graag helpen.

  • Wat is het beste moment om mijn huis te verkopen?

    Het antwoord op deze vraag is steeds een veralgemening. Er is helaas geen standaard juist antwoord op deze vraag, omdat bij elke verkoop, zo veel variabelen meespelen en omdat telkens de omstandigheden anders zijn. Dus ja, de vraag, in functie van de markt, wat is het beste moment om mijn huis te verkopen, dat kan onderzocht worden. Maar een belangrijkere vraag is de volgende, welk moment is voor jou het beste moment om te verkopen. Niet per se voor ‘de markt’. Namelijk, welke impact heeft de verkoop van het huis op je leven en welke gevolgen zijn er voor jou al je verkoopt. Is het om iets nieuws te kopen en te verhuizen? Een beter huis, een hoeve op het platteland, een penthouse in de stad? Daar is een verhaal aan verbonden en dat is even belangrijk als dan de markt omstandigheden. Een goede makelaar kan met om het even welke omstandigheden op de markt werken en je huis verkocht krijgen. Tot slot is er wel iets te zeggen voor seizoensomstandigheden. In het algemeen, en daar is zeker waarheid in, zijn de lente maanden de beste om een huis of appartement te koop te zetten, gevolgd door de maanden september en oktober.

  • Wat moet ik laten weten aan het koper?

    Wettelijk gezien om je al bij de advertentie van een te koop gesteld pand verschillende zaken meedelen; het EPC attest, de stedenbouwkundige bestemming, het al dan niet bestaan van vergunningen voor stedenbouwkundige handelingen, of er al dan niet een dagvaarding of vonnis betreffende het pand werd uitgebracht, of er een voorkooprecht is, of er al dan niet een verkavelingsvergunning van toepassing is, of er mogelijks of effectief bodemverontreiniging is en of het pand zich al dan niet bevind in overstromingsgebied.

    Daarnaast is het ook van belang dat je een kandidaat koper op de hoogte stelt van ernstige gebreken aan de woning die hij niet zomaar kan zien bij een bezoek. Dat er ooit eens een lek is geweest omwille van een probleem aan het dak dat opgelost is bijvoorbeeld, is niet belangrijk. Maar als je weet dat er bijvoorbeeld huiszwam aanwezig is, en je meld dit niet dit of je camoufleert een gebrek zoals deze, dat bega je wel grote fout. Ons principe is, laat alles weten wat je zelf ook zou willen weten als je de koper zou zijn. Niet tot in de kleinste details, maar alles dat volgens jou belangrijk is. Het is ook belangrijk dat de kopers zich goed voelen in hun nieuwe woning en niet meteen voor onaangename verassingen komen te staan.

  • Hoeveel panden moet ik bezoeken alvorens een pand te kopen?

    We gaan je zeker niet zeggen dat er een vaste regel is! Is toevallig het éérste pand dat je bezoekt je droomwoning, ga er dan zeker voor. Nu, de redelijkheid leert ons wel dat het belangrijk is om veel ervaring op te doen over de markt en over alle opties binnen je budget. Dit kan je doen door veel online opzoekwerk te doen, maar vooral ook door bezoeken te doen. Je leert veel panden kennen, maar ook veel makelaar / verkopers. Bij elk bezoek kan je iets leren van het huidige aanbod op de markt, de prijs/kwaliteit verhoudingen van de panden die je in een bepaald segment onderzoekt en ook van hoe sterk de vraag is naar het vastgoed binnen het segment waarin je zoekt. Hoe ook zeker in het oog hoe snel de panden die je het bezocht verkocht geraken.

Vraag jouw vergelijkende marktanalyse

Zoveel meer dan een schatting.